torsdag 1 november 2012

For your information

Nyss ringde en resevägledare från Study International till mig och förklarade att barnhemmet i Costa Rica (liksom alla andra katolska länder) firar Semana Santa, heliga veckan, sista veckan jag är där, och att vi volontärer inte behövs då. Jag får välja mellan att bara vara där 11 veckor och betala mindre för resan, vara där 11 veckor och åka på ett annat volontärprojekt där de bygger hus sista veckan, eller använda den sista veckan till utflykter och upptäcktsresor inom Costa Rica och ev. ha kvar boendet hos värdfamiljen. Som sagt har jag redan betalat flygbiljetten så jag måste ju vara kvar där tills mitt flyg går. Så varför inte spendera sista veckan på resande fot?

Kajsa (resevägledaren) berättade även att en av tjejerna (Josefin?) som skulle vara där samtidigt som mig har tänkt resa runt sista veckan. Kajsa skulle skicka den där tjejens mail till mig så att vi kan få kontakt innan vi åker. Spännande, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar