torsdag 7 mars 2013

Bara 4 veckor kvar..

Skrev ut flygbiljetterna for hemsresan idag och plotsligt slog det mig hur fort tiden gatt. Jag har redan varit har i tva manader och om bara fyra veckor ar jag hemma i Sverige igen. Det kanns inte alls som jag har varit har lange, men nar jag tanker pa alla stallen jag varit pa och allt jag fatt se och uppleva borjar jag inse att jag har varit har ett tag. Jag har verkligen akt kors och tvars over nastan hela Costa Rica, (som i och for sig ar ett valdigt litet land,) hunnit bo i tre olika vardfamiljer, lart kanna nya manniskor och fatt en mangd nya erfarenheter och upplevelser. Det ar nastan sa jag inte kan forsta sjalv hur mycket jag varit med om dessa tva manader som gatt. Jag ar sa sjukt glad att jag gjorde den har resan!

Denna vecka har jag borjat ta spraklektioner pa Amistad Instituto, institutet som haller i volontarprojektet som vi medverkar i. I min grupp ar vi fyra stycken studerande (jag, Josefina och tva tyskar; Derek och Lisa). For mig ar det valdigt mycket repetition och en del av grammatiken vi gar igenom nu kan jag utan problem, men det ar anda bra med lite repetition och var larare ar valdigt duktig. Nasta vecka ar det genomgang av alla olika tempus, och da galler det att vara med i svangarna. Det vara bara drygt ett halvar sedan jag med basta betyg laste klart Spanska steg 5 pa gymnasiet, men hejdlost sa mycket man glommer nar man inte haller igang.

Nu ska vi i varje fall ta bussen hem till vart lilla hus i Santa Barbara Heredia och lasa igenom all grammatik och alla verb vi maste kunna infor provet imorgon. Till helgen aker vi till Santa Theresa for att jobba vidare pa brannan.

¡Chiao!

1 kommentar:

  1. Oj, känns som om du nyss åkte dit. Säg till om du behöver övernatta när du kommer tillbaka. Kram

    SvaraRadera