måndag 18 mars 2013

Kärlek på posten

Det finns nog ingenting som kan göra en hemlängtande människa lyckligare än ett paket fyllt med smått och gott. Och vet ni vad? I går kväll fick jag två.

Det ena paketet var från en saknad kusin i USA och det andra var från min fina pojkvän. Paketet från USA innehöll massa roliga saker; en T-shirt där det stod tryckt "Falcon basketball" (min kusin har spelat i det laget), ett mobilskal med USA-s flagga på och massa spännande godis från staterna. I en plastpåse låg också en klump som jag först trodde var gammal pepparkaksdeg, men som visade sig vara ihopsmält center. Självklart fick jag ett fint brev också, som jag genast ska besvara. Tack så mycket Emelie!!

Det andra paketet var som sagt från William, och i det låg det mm... Marabou, Sportlunch och en påse Gott&Blandat. Åh vad jag har saknat svenskt godis! Tack så mycket William!! Kommer äta varje tugga med andakt, och bara när jag absolut behöver (=hela tiden). Fick även ett litet brev som fick mig att fälla några tårar. Inte kanske av brevets innehåll, utan mer bara av tanken på att vara så långt bort ifrån alla ens nära och kära. Jag börjar verkligen längta hem nu, har till och med börjat räkna ned dagarna. Idag är det 16 dagar kvar, vilket inte är en alltför lång tid. Det går rätt så fort när man tänker efter.

Helgen spenderade vi i Puerto Viejo, ett litet ställe med en mycket fin strand. Vi hade tänkt åka iväg på ett djurräddningscenter i går, men det visade sig att de hade stängt på söndagar. I stället åkte vi och badade vid ett stort vattenfall. Vi var helt ensamma där de första två timmarna, vilket gjorde hela stället ännu vackrare. Sedan åkte jag hemåt ensam. Kom fram väldigt sent i huvudstaden, så jag letade snabbt upp en riktig taxi som körde mig hela vägen hem. Det blev ganska mycket dyrare än att gå och leta upp bussen, men jag vågade inte ta några risker. Alla här varnar för att vandra runt ensam på kvällarna.

På fredag åker vi till Nicaragua. Där har vi tänkt stanna tills den 1/4, så det blir som en liten semester från semestern. Längtar faktiskt dit, det ska bli spännande att få se ifall det finns några märkbara skillnader mellan Costa Rica och Nicaragua.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar