måndag 11 februari 2013

Flytt på nytt?

Lyckan över min nya familj och mitt jobb på Hogarcitto blev inte så långvarig...

(Emma:) Det var tänkt att jag skulle vara på ett och samma ställe hela tiden, men först hamnade jag på fel ställe i 4 veckor (skulle ha varit på ett barnhem) och nu när jag äntligen hamnat rätt fick jag inte vara kvar där. I fredags ringde en av mina costaricanska volontär-resledare och förklarade att det hade skett ett missförstånd och att Hogarcito inte hade någon plats för oss (jag och Josefina). De berättade också att det var fullt på alla andra ställena och att de kanske inte skulle lyckas hitta någon plats på ett barnhem åt oss över huvud taget.

Men just nu tänker jag inte på det utan tillbringar helgen tillsammans med Josefina och Billie på stranden Tamarindo. Har haft två riktigt härliga dagar här med mycket sol och bad. Önskar att jag kunde visa bilder på massa saker, helgen i Tortugero till exempel. Men just nu har jag bara min mobil att använda, så det går inte.

När vi kommer hem ska vi utforska lite av San Ramon och sedan får i se ifall det blir ännu en flytt i slutet av veckan eller ej. Av mina 11 veckor är det bara 1 som har stämt in med beskrivningen jag fick innan jag åkte, och så tycker jag inte att det ska vara. Är lite småsur på alltihopa, men förhoppningsvis kommer det lösa sig till det bästa möjliga.

Nu blir det frukost och sedan stranden ett tag innan vi hoppar på bussen hem!

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att allting löser sig. Men viktigast är ju att ni har det bra. Lite avjundsjuk på värmen, här var det snöstorm idag när jag cyklade till universitetet! Kan vi inte boka in en skypetid i veckan eller nästa vecka? Kramar i massor från storasyster!

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt löser sig och att det är en fantastisk upplevelse ändå :)
    kramis!

    SvaraRadera
  3. Verkar vara ett riktigt stisselag som håller i det där måste man säga.

    SvaraRadera
  4. Aha, I see. Passa ändå på att njuta även om mycket gått fel, annars kommer du ångra dig när du kommer hem tror jag minsann :). Kram

    SvaraRadera