fredag 15 februari 2013

Santa Barbara

Har flyttat till Santa Barbara, Alajuela nu. Bor i ett eget litet hus tillsammans med Josefina. Vi har varsitt sovrum, ett litet kok (utan spis men med micro), ett litet vardagsrum med soffor och en liten tv, tva toaletter - den ena med dusch som har varmvatten (!). Det ar faktiskt riktigt najs. Enda nackdelen ar att de inte har internet. Inne i den lilla staden har vi hittills inte hittat nagon gratis wifi, men har pa deras internetcafé kostar det bara 300 colones/h, vilket ar under 5 sek.

I det stora huset bor en mormor med sina fyra vuxna barn; Bryan, Diego, en syster vi inte har traffat an, och hon som jag inte minns namnet pa som har hand om oss. Hon som jag inte minns namnet pa bor dar tillsammans med sin man och deras tva barn Maria-Paula 5 ar och Santiago 3 ar. Barnen ar jattesota och ar alldeles tokiga i oss.

Om tva timmar borjar vi pa vart nya jobb, ett stalle dar ett par (vet inte hur manga an) flickor upp till 12 ar bor under veckodagarna medan deras foraldrar jobbar. Stallet styrs av 4 nunnor, sa nu galler det att kla sig anstandigt. De tittade ogillandes pa mig nar jag kom dit i shorts igar och sa at mig att ta pa mig en langkjol eller jeans nasta dag. Claro. Vi far se hur det gar dar borta. Forhoppningsvis blir det har jag far stanna de veckor jag har kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar